Aangekomen in zuid-afrika - Reisverslag uit Schiphol, Nederland van Kirsten Fogteloo - WaarBenJij.nu Aangekomen in zuid-afrika - Reisverslag uit Schiphol, Nederland van Kirsten Fogteloo - WaarBenJij.nu

Aangekomen in zuid-afrika

Blijf op de hoogte en volg Kirsten

02 Augustus 2014 | Nederland, Schiphol

Haai allemaal,

Na een reis van 16,5 uur ben ik donderdag middag aangekomen in Kaapstad. Ik ben woensdagmiddag om 15.30 vertrokken vanaf Schiphol, eerst naar Dubai gevlogen daar 3,5 uur stop gehad en toen een 10 uur durende reis naar Kaapstad. We werden door Lennard ( a local guy van de organisatie) van het vliegveld gehaald die ons naar de hostel zou brengen.

Eenmaal ingecheckt ben ik naar de kamer gebracht, ik slaap in een lodge met 3 stapelbedden dus een kamer voor 6 personen. Op dit moment slaap ik met 3 franceses en 1 meisje uit Gibraltar, gelukkig kunnen we allemaal engels en is het erg gezellig met ze. Donderdag hebben we hier thuis gegeten en zijn we vroeg gaan slapen omdat we allemaal verschillende reizen achter de rug hadden.

Vrijdagochtend zijn we om 08.30 opgehaald door daniella ( zij is de reisleidster en onze contact persoon tijdens ons verblijf). We zijn per trein naar het centrum gereisd waar we met alle nieuwe vrijwilligers hebben ontbeten, onszelf aan elkaar voorgesteld en het boekje met informatie doorgenomen wat wel en niet te doen in dit land. Na deze meeting zijn we Kaapstad ingelopen en heeft ze ons alle hoogtepunten laten zien en erbij verteld. In de middag zijn we naar een museum geweest ( district 6 ), hierin kwamen alle verhalen bij elkaar over de verschillende kleuren en nationaliteiten toen die tijd en hoe dat nu zo vermengd is. S'middags hebben we gezamenlijk geluncht en zijn we langzamerhand terug naar de hostel gegaan. S'avonds zijn we met de meiden wezen poolen hier in de straat.

Zaterdagochtend werden we opgehaald door lennard die ons vandaag de peninsula tour zou geven. Dit is een tour langs de kust van Kaapstad waar je zoveel verschillende bezienswaardigheden hebt. We zijn eerst naar campbay geweest om dit te zien is echt adembenemend. Zo mooi en onwerkelijk. Daarna hebben we de boot gepakt en zijn we naar een eilandje geweest waar zeehonden leven, ook hebben we onderweg walvissen gezien die daar vlak bij de kust zwemmen. Na de boottocht zijn we naar een struisvogelverblijf geweest waar we ze eten konden geven, hierna zijn we we naar kaap de goede hoop gereden en naar kaap punt op hier het uitzicht te bekijken. Doorgereden naar de pinquins waar ze op een eilandje leven met zijn alle en als afsluiter van de dag een wijnproeverij met de groep.

De eerste 2 dagen hebben al zoveel indruk op me gemaakt ik kan niet anders zeggen dan wauw! Morgen gaan we 2 uur surfen met de groep en nemen we de rest van de dag rust, we beginnen maandag allemaal aan onze projecten en willen graag goed voor de dag komen!

Heel veel liefs uit Kaapstad!

• 02 Augustus 2014 - 20:34

Annejose:

ha kirsten,

Zeehonden, walvissen, struisvogels, kaapstad.... Wauw! Wat klinkt dat goed!

Leuk om je eerste belevenissen te lezen. Ik wens je nog een heel fijn weekend toe en natuurlijk heel veel succes op je eerste werkdag maandag.

Geniet van alles, voor je het weet ben je weer thuis.

Liefs annejose

• 02 Augustus 2014 - 21:03

Mirjam Lamers:

Lieve KIrsten wat fijn om te lezen dat het zo goed met je gaat. Wat een mooi reisverslag. Heb hem net voorgelezen aan opa en oma. Wat heb jij het daar leuk ( ben wel een beetje jaloers op je wat een mooie ervaring ).lieverd we blijven je reis volgen. Doe voorzichtig. Dikke kus van ons allemaal en ook een enorme knuffel van opa en oma xxxx

• 02 Augustus 2014 - 22:51

Rob Fogteloo:

Super om te lezen dat het goed met je gaat
    Ben blij dat het allemaal goed gaat!
    Ben erg benieuwd hoe het maandag gaat.
    Hou je haaks geniet van ieder moment,
    je hebt er hard voor gewerkt, heel veel
    Liefs paps

• 03 Augustus 2014 - 10:31

Yvonne :

Wat een sneltrein van indrukken heb jij al opgedaan in -nog maar- twee dagen. Je geniet zichtbaar,
    zie ik op de foto's, goede keus geweest. Ennuh . . je mag nu ook écht het vlaggetje bij je profiel wijzigen hoor; "Cause this is Africa" !!! Heel veel plezier, liefs, Yvonne.

• 03 Augustus 2014 - 12:29

Vic Mailoa:

Hoi Kirsten,

Fijn te lezen, dat de ontvangst goed is geregeld en jouw eerste indrukken over Zuid-Afrika positief zijn. Dat geeft alvast een goede stimulans voor het vervolg. Mooie eerste reisverslag! Ik hoop, dat je snel je draai zult vinden en met veel plezier een leerzame periode tegemoet gaat. Beroepsmatig, maar ook voor je persoonlijke ontwikkeling, heb je met deze keuze jezelf een unieke kans verschaft!

Lots of success, enjoy and keep up the spirit!