Love the life in south africa - Reisverslag uit Schiphol, Nederland van Kirsten Fogteloo - WaarBenJij.nu Love the life in south africa - Reisverslag uit Schiphol, Nederland van Kirsten Fogteloo - WaarBenJij.nu

Love the life in south africa

Blijf op de hoogte en volg Kirsten

19 Augustus 2014 | Nederland, Schiphol

Haaihaai allemaal,

Hier volgt een nieuw reisverslag vanuit het mooie south-africa!
We zijn ondertussen alweer een week verder, tijd gaat zo snel het vliegt echt voorbij.

Afgelopen week heb ik 4 dagen bij me project gewerkt. Het blijft moeilijk maar zo dankbaar om ze die aandacht te kunnen geven. Van de week kwam er een meisje naar me toe van 5 jaar en noemde me mama omdat ik haar die ochtend had geknuffeld. Dit is echt heel moeilijk want hun zien jou als een moeder maar dat ben je niet voor ze. Een van de zusters vertelde mij een verhaal over een jongen die bij ons in het ziekenhuis ligt: hij is 6 jaar oud en naar ons toe gekomen om te herstellen, de dokter heeft 2 maanden geleden toestemming gegeven dat hij naar huis mag. De verpleging heeft toen zijn ouders gebeld en gezegd dat ze hem op konden komen halen om naar huis te gaan. Een week later was hij nog steeds niet opgehaald en hebben ze nogmaals gebeld, ze kregen geen gehoor. De ouders van dit jongetje zijn tot nu toe nog steeds niet komen op dagen.Nu is het beleid van het ziekenhuis dat als je hersteld bent je naar een tehuis gaat waar meerdere kinderen wonen zonder ouders. Alleen nu mag hij daar niet heen omdat hij te ver achter ligt met zijn educatie, dus hij mag pas daar geplaatst worden als zijn educatie op niveau is. En in het ziekenhuis waar de kinderen naar school gaan zit de lerares voornamelijk met haar mobiel aan de oor dan dat ze de kinderen les geeft. Al met al is het erg moeilijk om dit allemaal te weten en te zien terwijl je zo weinig voor ze kan doen... Ondanks alles probeer ik al mijn liefde en aandacht te geven en hoop ik dat alle kleine beetje helpen!

Woensdagavond ben ik met de groep naar een voetbalwedstrijd geweest in het wk-stadion van Kaapstad. We hebben de wedstrijd Ajax-capetown tegen sundowns gekeken. Ajax-capetown had gewonnen met 1-0. Maar om hier in Kaapstad een wedstrijd te zien was leuk om mee te maken.

Donderdagavond zijn we met zijn alle uit eten geweest en gezellig geborreld in waterfront. Er is ondertussen een nieuw iemand gearriveerd uit Brazilië. Dus we zijn nu met Denen, Fransen, een Zwitser, een Braziliaan en ik als Hollander haha!

Vrijdagochtend zijn we om 07.15 opgehaald om op safari te gaan voor 3 dagen. We waren in totaal met 13 mensen vanuit allemaal verschillende plaatsen. De reis naar de eerste bestemming was 5 uur rijden maar de uitzichten onderweg waren echt zo mooi en verschillend, van woestijn, tropische delen en prachtige stranden. Vrijdagmiddag hebben we geluncht bij ronnie's sexshop dit is een erg bekend wegrestaurant met een raar verhaal wat erachter zit. In de loop van de middag zijn we naar de grotten geweest waar we een rondleiding kregen of hoe deze zijn ontstaan. Vrijdagavond verbleven we in een hostel (backpackers paradise) in Oudtshoorn, hier hebben we met zijn alle gebraaid s'avonds.

Zaterdagochtend zijn we vroeg opgestaan en naar een plaatsje net buiten Oudtshoorn gereden waar we op olifanten gereden hebben, ze mochten voeden en met ze mochten spelen. Dit was echt waanzinnig wat een prachtige beesten zijn dat en zo menselijk. Daarna zijn we wezen kanoën in het plaatsje wildernis, dit was op een meer wat erg rustgevend gelegen was en ook hier waren de uitzichten prachtig. Afrika is echt prachtig en heeft zoveel verschillende delen natuur echt onverstelbaar!

Zaterdagmiddag was het dan zover de bunjee jump die ik overwegen heb om te doen. Het is hier de hoogte bunjee jump dus ik moest wel van mezelf. Ik ben van de bloukrans brug gesprongen met een sprong van 216 meter hoog en ik kan jullie zeggen het was waanzinnig wat een kick geeft dat zeg. Het gevoel wat je krijgt door de adrenaline is echt onbeschrijfbaar ik zou zeggen gewoon doen. angst is namelijk puur een invloed!

Zaterdagavond verbleven we in Seaview een plaatje wat aan het strand gelegen is. Hier sliepen we ineen hostel genaamd afrovibes met zijn alle waar we ook gezamenlijk gegeten hebben s'avonds. Ik ben s'avonds met een paar het strand op gegaan om liggend te kijken naar de geweldige sterrenhemel die er was op dat moment. Heel rustgevend echt wauw!

Zondagochtend hebben we zijn alle ontbeten en zijn daarna op safari geweest voor 2,5 uur. Ik heb de big five helaas niet compleet gezien wel delen ervan (de buffel, leeuw, neushoorn), maar genoeg andere dieren zebra's, giraffe, tijgers, antilopen, elanden. Het was een leuke ervaring om dit hier te doen het hoort erbij! En de dieren hebben het erg goed ze leven in het wild en worden goed beschermd. Na de safari zijn we weer richting Kaapstad gereden waar iedereen thuis weer afgezet werd.

Het was weer een geweldige week ik kan niet anders zeggen dat ik geniet en echt waardeer hoe goed ik het heb thuis in Nederland. Je gaat dingen echt waarderen en probeert hier alles te geven wat jij ze kan bieden!

Op naar een nieuwe week met leuke avonturen & het knuffelen van me lieve kindjes/baby's.

Tot snel allemaal!
Dikke kus en knuffel uit zuid afrika.

Liefs Kirsten


  • 19 Augustus 2014 - 22:23

    Rob Fogteloo:

    Ha kanjer!

    Mooi en tegelijk triest om te lezen
    hoe het daar gaat met de kindjes vind
    het mooi dat je daar je energie in stopt.
    Daarnaast geniet je ook nog en doe je
    hele vreemde enge dingen, maar goed
    dat ik niet alles weet, anders sliep ik
    helemaal niet meer.
    Het blijft een fantastische ervaring voor je
    dat weer ik zeker, lekker genieten en
    nog veel plezier ik ben vast aan het aftellen

  • 20 Augustus 2014 - 10:12

    Annejose:

    Hoi hoi,

    Wat een super gave dingen heb je gedaan. En dan die bungee jump wat een avontuur haha

    Wat moeilijk lijkt mij dat van de kinderen. Je kind niet meer ophalen, daar zouden in nederland de kranten vol van staan. In zuid afrika zijn er zelfs tehuizen voor.

    Veel plezier in de aankomende weken. Op de wieken wordt je gemist hoor!

    Gr annejose

  • 20 Augustus 2014 - 16:23

    Mirjam Lamers:

    Hoi lieve Kirsten,

    Wat een acht baan van emoties, je maakt wel ontzettend veel mee.
    Wat hebben onze kinderen het hier in Nederland over het algemeen ontzettend goed en ik kan me heel goed voorstellen hoe dankbaar je bent dat je hier bent geboren dan hebben we het hier zo slecht nog niet.
    Het is wel een goede afwisseling tussen werken en ontspanning dan kun je jezelf weer een beetje opladen.
    Lief en goed van je dat je zoveel liefde aan de kindertjes daar geeft, en alle beetjes helpen.
    Lieverd geniet nog van je verblijf daar en blijf mooie verslagen schrijven want het is ontzettend leuk om het te lezen, je kunt leuk schrijven.
    ( laat je vader niet teveel schrikken met alle spannende avonturen van je, wat zal hij blij zijn als je weer veilig thuis bent en opa & oma ook )
    Groetjes van ons allemaal,
    dikke knuffel.

  • 21 Augustus 2014 - 17:27

    K.J.Fogteloo:

    Dag lieve, lieve Kirsten, met aandacht en bewondering jouw nieuwe verslag gelezen. Onvoorstelbaar
    wat jij in zo'n korte tijd al hebt meegemaakt. Veel waardering voor jouw bijzondere positieve houding
    t.a.v. de kinderen die het niet gemakkelijk hebben en genieten van jouw liefde die jij op hen overbrengt.
    De safari was heel bijzonder begrepen wij, de bunjee jump spectaculair. Kirsten wat schrijf jij onderhoudend en leesbaar, misschien iets voor later ? Lieverd alle goeds van ons beiden, O & O.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kirsten

Actief sinds 30 Juli 2014
Verslag gelezen: 225
Totaal aantal bezoekers 4592

Voorgaande reizen:

30 Juli 2014 - 06 September 2014

Op naar Zuid-Afrika

Landen bezocht: